Nerf Scharnhorst Armor or make it 8.0

I’m very into naval at the moment so once I unlocked my Gripen I grinded until the 9M’s and just stopped from there. I think it may be time for me to start a new tank tree though.

I am curious what will replace Scharn though because thats got to be the most terrifying idea ever.

We need anti ship missiles when there is scharn / Bismarck on the enemy team

1 Like

I’m not convinced they would penetrate the armour, however a nuclear tipped cruise missile would work.

2 Likes

If torpedoes are capable of making unrepairable breeches, then Shimakaze Type 91 torpedoes should be very capable of putting a Scharnhorst down. 1.5 ton of HE should put a massive hole in the ship, even if hitting near the belt.

And if not, then a barrage of RIM-66 standards or a few nuclear tipped RIM-8 Talos missiles will give them a bad day.

Olá pessoal!
Eu jogo com o Scharnhorst. É um navio muito bom. A cadência de tiro das armas primárias é um atrativo. 17s com a minha tripulação. Contudo, são canhões de 280mm. Pouco para o BR 7.0. É um equilíbrio. A Gaijin, na minha visão acertou. E com a modificação do sistema de lançamento de torpedos a galera nem pode reclamar. Eu tenho mais de 1300 navios abatidos com o Scharnhorst. Posso dizer que mais da metade deles foi com torpedos. Para mim, a principal arma de um navio. Perdi muito com esse novo sistema.
A Alemanha não tem muita coisa boa na árvore. Exceto o Graf Spee para Br. 5.7.
O Sachsen é muito ruim. Eu acho que a Gaijin errou nesse navio. A tendência é vir o Bismark.
Eu gosto muito de jogar de torpedeiro. A árvore alemã é sofrível. Vale a pena a fragata Kohn. Que eu acho que a Gaijin deveria investir nessa linha. Fragatas. Todos os países tem. Jogam contra submarinos e comportam helicópteros. Tem os mísseis. Eu acho melhor do que ficar inventando navios de projetos H.